• News Feeds
Page last updated at 08:38 GMT, Thursday, 3 March 2011

Murdoch 'would have sold his granny' for BSkyB

Advertisement

Rupert Murdoch's News Corporation has been given government approval for its controversial takeover of BSkyB.

The green light follows News Corp's offer to spin-off Sky News as an independent company.

Broadcaster Andrew Neil, who launched Sky News, said that the deal was made to get Rupert Murdoch through a "difficult period".

"It is not the end of Rupert Murdoch's connection with Sky News," he said.

Former Sky executive David Elstein said that as a viewer he regretted that the channel was being distanced from financial security.

"The reality is that Murdoch has never tried to influence the output of Sky News," he said.


Get in touch with Today via email , Twitter or Facebook or text us on 84844.

Story Tools

BBC navigation

BBC © 2013 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.

Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific