[an error occurred while processing this directive]
BBC News
watch One-Minute World News
Last Updated: Sunday, 9 November, 2003, 17:25 GMT
Paper prints royal allegations
Prince Charles
A spokesman for the prince said the claims were "totally false"
A Scottish newspaper has printed a description of an alleged incident involving the Prince of Wales and named another person said to be involved.

Prince Charles has flown back from a royal tour of Oman to a series of headlines in the Sunday newspapers.

The precise nature of the alleged incident had not been reported in the UK because of a High Court injunction obtained by former royal servant, Michael Fawcett, against the Mail on Sunday.

The Sunday Herald can print details because the injunction preventing publication of the story only applies in England and Wales.

Within a day or so, perhaps tomorrow's papers, then pretty well the full allegations that have been denied by the palace will be published
Joshua Rozenburg
Daily Telegraph legal affairs editor
The story has not been published on the newspaper's website but editions can also be bought in parts of Northern England and London.

On Saturday the prince was described by royal aides as "unruffled" about the media frenzy.

In London, a spokesman for the prince said there was concern that full details of the allegations may appear.

"Yes, we are concerned about allegations being published which are totally false - that's why we have made our position very clear," he said.

The Daily Telegraph's legal affairs editor Joshua Rozenburg told BBC Radio Scotland's Sunday Live programme that the allegation would soon appear in other newspapers.

The Sunday Herald
The paper printed details of the allegation
"This story is pretty close to being out, even though some of us are being a little bit cautious," he said.

"I think everybody in the media is looking to see what everyone else is doing, just prepared to do what everybody else is doing because there is safety in numbers.

"Within a day or so, perhaps tomorrow's papers, then pretty well the full allegations that have been denied by the palace will be published."

The Mail on Sunday was blocked last Saturday from publishing the allegations but did not publish details this week, instead carrying an interview with former royal servant, George Smith, who made the allegations.

Clarence House said in a statement on Thursday the claims were "ludicrous" and "untrue".

The BBC is not responsible for the content of external internet sites


News Front Page | Africa | Americas | Asia-Pacific | Europe | Middle East | South Asia
UK | Business | Entertainment | Science/Nature | Technology | Health
Have Your Say | In Pictures | Week at a Glance | Country Profiles | In Depth | Programmes
Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific