[an error occurred while processing this directive]
BBC News
watch One-Minute World News
Last Updated:  Wednesday, 9 April, 2003, 11:57 GMT 12:57 UK
Sun apologises for paedophile mistake
David Gazley
David Gazley's damages are still being negotiated
A national newspaper has taken out a newspaper advertisement apologising to a man it wrongly identified as a convicted paedophile.

The Sun is to pay damages to David Gazley, 40, of Great Yarmouth, Norfolk, after printing his picture by mistake.

Last month, the tabloid paper carried a photograph of Mr Gazley next to the headline "Face of kid ban pervert".

It followed the conviction of another man of indecently assaulting two young girls.

Mr Gazley left his home and sought police protection after the article was circulated in Great Yarmouth.

The Sun has already printed two apologies.

On Wednesday the tabloid took out an advertisement in the regional daily newspaper the Eastern Daily Press, saying "Sorry David Gazley".

Freelance error

It blames an error by a freelance picture agency.

The Sun has also agreed to pay damages to Mr Gazley but the amount is still being negotiated with libel lawyers.

Its editor Rebekah Wade pioneered a "name and shame" campaign against convicted sex offenders when she was editor of the News of the World.

After the Sun published Mr Gazley's photograph, but he said he was "afraid to go out in public" and moved out of his home because he was worried about attacks from vigilantes.

Mr Gazley was not prepared to comment on Wednesday.




SEE ALSO:
Man fights to clear his name
31 Mar 03  |  England
Paedophile vigilante mob fears
24 Aug 02  |  UK News



PRODUCTS AND SERVICES

News Front Page | Africa | Americas | Asia-Pacific | Europe | Middle East | South Asia
UK | Business | Entertainment | Science/Nature | Technology | Health
Have Your Say | In Pictures | Week at a Glance | Country Profiles | In Depth | Programmes
Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific