Page last updated at 21:52 GMT, Wednesday, 8 July 2009 22:52 UK

Newspaper faces phone tapping claims

Advertisement

There are claims the News of the World has been involved in the illegal tapping of phone calls of up to 3,000 people, including some of the biggest names in politics, entertainment and a rival newspaper editor.

According to the Guardian newspaper, the News of the World has paid out over £1m to settle cases out of court.

At the time the editor of the News of the World was Andy Coulson, who is now the Conservative Party communications director.

Jo Coburn reports.

SEE ALSO

Story Tools

BBC iD

Sign in

BBC navigation

Copyright © 2020 BBC. The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.

Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific