Page last updated at 11:25 GMT, Wednesday, 11 June 2008 12:25 UK

UKIP leader accepts libel damages

Nigel Farage
Mr Farage has criticised MEPs for exploiting expenses

The leader of the UK Independence Party has accepted undisclosed libel damages from the Sunday Times over claims he used public funds to pay his son.

The High Court heard that the article compared MEP Nigel Farage's alleged employment of his son Sam to the case of disgraced Tory MP Derek Conway.

Mr Farage's solicitor said Times Newspapers had since accepted the claim was unfounded.

The newspaper has printed an apology and agreed to pay Mr Farage's costs.

The article, which appeared in February, said Mr Farage had employed his son as an assistant and paid him using taxpayers' money - even though Sam Farage was in full-time education.

The newspaper went on to say the situation mirrored that of Derek Conway, who was censured for paying his student son Freddie 40,000, despite the Commons authorities saying there was no record he had done any Parliamentary work.

Mr Farage's solicitor, Andrew Stephenson, said the article had suggested the south-east England MEP was a hypocrite, because while he had criticised other Euro-MPs for exploiting the allowances system it alleged he had been abusing the system himself.

Mr Stephenson told the High Court that as the newspaper had admitted its allegations were false, it was also wrong to make a comparison with Mr Conway.

Gillian Phillips, solicitor for Times Newspapers, offered its apologies and added it was pleased to set the record straight.

Mr Farage was not in court.




SEE ALSO
Leader of Tory MEPs stands down
05 Jun 08 |  UK Politics
Speaker facing expenses inquiry
01 Apr 08 |  UK Politics
Publish expenses now, says Clegg
27 Mar 08 |  UK Politics
Bid to block expenses questioned
26 Mar 08 |  UK Politics
'Lax' MP expenses rules condemned
26 Feb 08 |  UK Politics
A guide to MPs' pay and expenses
26 Feb 08 |  UK Politics
MP expenses 'should be published'
22 Jan 08 |  UK Politics

RELATED INTERNET LINKS
The BBC is not responsible for the content of external internet sites


FEATURES, VIEWS, ANALYSIS
Has China's housing bubble burst?
How the world's oldest clove tree defied an empire
Why Royal Ballet principal Sergei Polunin quit

BBC navigation

BBC © 2014 The BBC is not responsible for the content of external sites. Read more.

This page is best viewed in an up-to-date web browser with style sheets (CSS) enabled. While you will be able to view the content of this page in your current browser, you will not be able to get the full visual experience. Please consider upgrading your browser software or enabling style sheets (CSS) if you are able to do so.

Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific