[an error occurred while processing this directive]
BBC News
watch One-Minute World News
Last Updated: Friday, 23 February 2007, 12:24 GMT
Madeley 'livid' over quiz scandal
Richard Madeley and Judy Finnegan
The quiz has been suspended until Channel 4 has investigated
TV host Richard Madeley has said he and wife Judy Finnegan are "livid" about problems with the You Say, We Pay quiz on their Channel 4 show.

It follows claims that callers were told to phone a premium rate number even after contestants had been chosen.

Speaking to the Daily Mirror Madeley said: "I think it is a cock-up, not a conspiracy. We're angry on behalf of our viewers."

Channel 4 said it plans to refund the callers or donate the money to charity.

Hotline

A freephone hotline has been set up for anyone who believes they were not correctly entered into the competition.

Channel 4 has promised to donate any cash profit they may have made during the competition to Great Ormond Street Hospital.

Premium rate phone regulator Icstis has also launched an investigation.

Icstis said it would look into the matter as quickly as possible, owing to the "big public interest" in the allegations.

It seems some callers have not been properly entered into the competition
Judy Finnegan

The presenters claim they were unaware of the issue surrounding the quiz, which has been suspended until the investigation is complete.

Speaking on the show, Finnegan said: "Many of you will have read over the weekend and today that some problems have come to light with the You Say We Pay competition.

"It seems some callers have not been properly entered into the competition."

Madeley continued: "A full investigation has been launched to find out exactly what's happened, and we won't be running You Say We Pay for the time being. "

Finnegan added: "Richard and I knew nothing about this until late on Friday afternoon - we were very shocked and also angry on your behalf. We're very sorry."

It is being reported this scandal could cost Channel 4 thousands.

Leaked emails

A spokesman for the broadcaster said: "We cannot confirm any figures and we would caution against extrapolating them because the number of calls varies significantly from week to week."

However the network has admitted the problem affects the current and last series of the show.

The Mail on Sunday claimed leaked emails showed that the quiz's premium rate entry line continued to be promoted after a contestant had been selected.

Icstis spokesman Rob Dwight said the regulator would ask to view the evidence that led to the Mail on Sunday article.

It will also talk to Channel 4, production company Cactus TV and Eckoh, the provider of the 1-a-time phone service.

"As a consumer protection body, we have a duty to investigate all complaints, so that is what we will be doing," Mr Dwight said.

The Mail on Sunday claimed it had obtained a copy of a message sent by Eckoh to Cactus TV timed at 1709 GMT last Wednesday, listing 24 names and numbers.

But ten minutes later the programme again invited callers to try their luck on the quiz, the report said.


SEE ALSO
Richard and Judy in quiz apology
19 Feb 07 |  Entertainment
Richard and Judy quiz scrutinised
18 Feb 07 |  Entertainment
TV phone-in quizzes 'a lottery'
28 Nov 06 |  UK Politics
Big Brother 'misled' phone voters
05 Oct 06 |  Entertainment
TV quiz calls face charges probe
10 Oct 06 |  Business
Big Brother contest 'broke rules'
12 Sep 06 |  Entertainment
Non-stop quizzes for TV viewers
08 Mar 06 |  Entertainment

RELATED INTERNET LINKS
The BBC is not responsible for the content of external internet sites



FEATURES, VIEWS, ANALYSIS
Has China's housing bubble burst?
How the world's oldest clove tree defied an empire
Why Royal Ballet principal Sergei Polunin quit

PRODUCTS & SERVICES

Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific