[an error occurred while processing this directive]
BBC News
watch One-Minute World News
Languages
Last Updated: Thursday, 8 February 2007, 22:11 GMT
Cubans warned about satellite TV
1950s American Buick in Havana
Cubans are not allowed to watch foreign TV broadcasts
The official newspaper of the Cuban Communist Party has warned Cubans against manufacturing or using illegal satellite TV dishes and aerials.

The paper highlighted the case of four men facing up to three years in prison for allegedly making home-made receivers to pick up foreign channels.

Cuba this week condemned a new US strategy of using Florida-based stations to beam TV Marti to Cuba.

Previously Cuba was able to jam most of TV Marti's anti-communist output.

Since December, TV Marti, funded by the US government, has been broadcast on stations in Florida which Cubans using illegal satellites can pick up.

The move has made TV Marti accessible to thousands of people on the island who never would have been able to see it before.

Non-US broadcast

By law, TV Marti is not allowed to broadcast propaganda inside the US.

However, anti-Castro groups believe the Florida stations can be used to transmit programmes as long as any viewing in the US is "inadvertent", the Associated Press news agency reported.

Cuba has a government-approved satellite TV service, but it is only available to resident foreigners, tourists and select officials, AP added.

Three of the men mentioned in the Granma newspaper article were reported to have been caught in a bicycle repair shop in Havana making illegal satellite dishes.

Another man was found with allegedly re-activated satellite receiver cards and dishes.




SEE ALSO
Black flags block US sign in Cuba
07 Feb 06 |  Americas
US Havana messages outrage Castro
23 Jan 06 |  Americas
Cuba denies jamming broadcast
19 Jul 03 |  Americas

RELATED INTERNET LINKS
The BBC is not responsible for the content of external internet sites



FEATURES, VIEWS, ANALYSIS
Has China's housing bubble burst?
How the world's oldest clove tree defied an empire
Why Royal Ballet principal Sergei Polunin quit

PRODUCTS & SERVICES

Americas Africa Europe Middle East South Asia Asia Pacific